Που βοηθάει και είναι χρήσιμη η εργοθεραπεία:

  • δραστηριότητες κινητικού συντονισμού
  • λειτουργικές δραστηριότητες αυτοφροντίδας για να αναπτυχθεί η αυτονομία
  • δραστηριότητες παιχνιδιού για να ενισχυθεί η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία
  • στρατηγικές για την αντιμετώπιση μεταβάσεων και γενίκευσης καταστάσεων
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων αισθητηριακής επεξεργασίας οπτική, ακουστική, κινητική, πολυαισθητηριακή.
  • αισθητηριακή δίαιτα για να βελτιωθεί η διέγερση του παιδιού
  • ανάπτυξη της ικανότητας επικέντρωσης, μοιράσματος και συνδυασμού της προσοχής για να επιτευχθεί η προσαρμοστικότητα
  • ανάπτυξη ενδιαφερόντων για να μειωθούν οι εμμονές και οι αυτο-ερεθισμοί και να αυξηθεί η εμπλοκή του παιδιού με ΔΑΦ σε μεγαλύτερη γκάμα δραστηριοτήτων
  • προσαρμογή, τροποποίηση του περιβάλλοντος ώστε να συναντήσει τις νευρολογικές και γνωστικές ανάγκες του παιδιού και να μειωθεί η ταραχή
  • να αναπτύξει πιο κατάλληλους τρόπους συσχέτισης με συνομηλίκους και με ενήλικες
  • να μάθει πώς να επικεντρώνεται σε εργασίες – υποχρεώσεις
  • να μάθει να λαμβάνει και καθυστερημένη ικανοποίηση με αυτά που κατάφερε
  • να αναπτύξει την αυτο-γνωσία και την αυτό-ενημερότητά του σε σχέση με αυτά που μπορεί να καταφέρει ή όχι
  • να αναπτύξει αξίες εαυτού όπως η συνεργασία, η υποχρέωση, το δικαίωμα της αυτοέκφρασης
  • να μειώσει την παρορμητική συμπεριφορά του
  • να μάθει να αναγνωρίζει τις προθέσεις των άλλων (θεωρία του νου)
  • να εκφράζει τα συναισθήματα του με πιο κατάλληλους τρόπους
  • να εμφανίζει καλύτερη συμμετοχή (στο παιχνίδι, στις κοινωνικές απαιτήσεις κλπ)
  • να μάθει τρόπους να οδηγείται από μόνο του στην αυτο-ρύθμιση

 

Αυτισμός και αισθητηριακή ολοκλήρωση

ΤΟ ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Επεξεργάζεται πληροφορίες σχετικά με την κίνηση, την βαρύτητα και την ισορροπία.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ :

  • Κούνιες
  • Αιώρες
  • Κουνιστές πολυθρόνες
  • Γενικώς οποιαδήποτε κίνηση σε γραμμικό & κυκλικό επίπεδο.

ΤΟ ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Σχετίζεται με τις πληροφορίες που δεχόμαστε από τους μύες και τις αρθρώσεις. Βοηθά στην αντίληψη του σώματος, στον κινητικό έλεγχο, στην διαβάθμιση της κίνησης, στη στασική σταθερότητα και την συναισθηματική ασφάλεια.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • κουβάλημα ή σούρσιμο βαριών αντικειμένων όπως : στοίβες από βιβλία, τσάντες με ψώνια, μπάλες και παιχνίδια γεμάτα με βάρη. Δώστε στο παιδί σας την ευκαιρία να σας βοηθήσει στο κουβάλημα πραγμάτων (ψώνια, καλάθι με άπλυτα, ανάλογα με την ηλικία και την μυϊκή του δύναμη).
  • δυνατό σπρώξιμο ενάντια σε αντίσταση όπως είναι το σπρώξιμο του τοίχου ή του θρανίου, η μετακίνηση των επίπλων, κ.τ.λ.
  • αφήστε το παιδί να σας βοηθήσει στις δουλειές του σπιτιού που παρέχουν ιδιοδεκτικότητα όπως: καθάρισμα τραπεζίου με πετσέτα ή wettex, καθάρισμα κάθετων επιφανειών όπως τοίχων και τζαμιών αν δεν υπάρχει κίνδυνος. Δώστε την ευκαιρία να σας βοηθήσει στο πλύσιμο και το σκούπισμα του αμαξιού.
  • . Θεραπευτικό βούρτσισμα και πιέσεις στις αρθρώσεις
    . Ασκήσεις με αντίσταση όπως σπρώχνω τον τοίχο, κουβαλώ ή σέρνω βαριά αντικείμενα
    . Ισομετρικές ασκήσεις ενάντια στη βαρύτητα
    . Οτιδήποτε προκαλεί πίεση στις αρθρώσεις
    . Τραμπολίνο
  • . Πηδηματάκια
  • . Σχοινάκι8. Πους- απ
    Ασκήσεις με ελαστικούς επιδέσμους και ελαστικούς σωλήνες
    . Όλες οι βαριές δουλειές που κάνουν τους μύες και τις αρθρώσεις να δουλεύουν σκληρά προσφέρουν ιδιοδεκτικό ερεθισμό
    Παίζω πάλη, μποξ

ΤΟ ΑΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Επεξεργάζεται πληροφορίες σχετικά με την αφή – άγγιγμα που λαμβάνονται μέσω του δέρματος.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ :

  • Δακτυλομπογιές
  • Πλαστελίνη – Ζύμη – Κόλλα
  • Παράξενες υφές σε υφάσματα
  • Παγωμένα φαγητά κυρίως το καλοκαίρι ( φτιάστε υγιεινά παγωτά από χυμούς φρούτων τους οποίους παγώνετε στην κατάψυξη τοποθετώντας ένα ξυλάκι στην άκρη )
  • Κηπουρική – Ασχολία με το κήπο και τα χώματα.
  • Μαγειρική – Φτιάχνω ζύμες με διάφορα χρώματα με βαφές ζαχαροπλαστικής.
  • Μπάνιο & απαλό μασάζ με διαφόρων υφών βούρτσες.